Projektové dny s rodilým mluvčím
V rámci zpestření výuky anglického jazyka a zlepšení komunikačních technik žáků druhého stupně proběhly na naší škole ve spolupráci s Jazykovou školou Hello projektové dny s rodilým mluvčím. Ve dnech 20. - 22. 4. naši školu navštívil Luke z Austrálie. V první části bloku byli žáci interaktivním způsobem seznámeni s reáliemi Austrálie, dozvěděli se zajímavosti od základních zeměpisných údajů, typických zvířat, tradičního jídla až po oslavu jednotlivých svátků. Druhá část byla vyhrazena konverzaci, kdy žáci měli možnost pokládat libovolné otázky. Zajímali se zejména o porovnání života v Austrálii s Českou republikou a rozdíly v kultuře.
A co na projekt říkají sami naši žáci?
“Bylo to úžasné! Rodilý mluvčí byl vtipný, hodný a velmi sympatický. I když jsem byla zpočátku velice nervózní, na konci jsem Luka požádala dokonce o autogram. Opravdu jsem si to užila.” Natálie, 6. třída
“Nejvíce se mi líbila část, kde jsme mohli pokládat otázky, které nás zrovna napadly.”
Vojtěch,7.třída
“S rodilým mluvčím jsem se setkala již v minulosti, ale tentokrát se mi to líbilo asi nejvíce. Zjistila jsem, že je moje angličtina na relativně dobré úrovni. V budoucnu bych si to ráda zopakovala.” Elen, 8. třída
“Ačkoliv jsem si myslela, že budu rozumět méně, nakonec jsem s porozuměním neměla problém. Samozřejmě jsem nerozuměla veškerým slovům, ale z kontextu jsem myšlenku vždy pochopila. Bylo zajímavé, když Luke hovořil o dějinách Austrálie a tradicích. Také mne zaujal pískovcový útvar Uluru, jelikož jsem o něm předtím nikdy neslyšela.” Nicol, 8. třída
“Jednalo se o mou první zkušenost s rodilým mluvčím. Luke byl sympatický a angličtinu měl velmi srozumitelnou. Jsem moc rád, že jsem mohl něco takového zažít.” František, 8. třída
Jak je ze zpětné vazby patrné, žákům, ale rovněž i pedagogům se připravený program moc líbil. Na závěr bych chtěla poděkovat vedení školy za umožnění projekt realizovat a pevně doufám, že si budeme moct v budoucnu podobnou akci zopakovat.
Mgr. Adéla Kučerová
ZŠ a ZUŠ Petřvald Školní 246, p. o.