Distanční výuka očima žáka
Distanční výuka očima žáka
Již několik měsíců, každý školní den, se jako žákyně 9. třídy zúčastňuji školní distanční výuky na základní škole. Mám silný počítač a „superrychlé“ internetové připojení, což znamená, že občas paní učitelku nevidím nebo neslyším. Ačkoliv se říká, že výuka na dálku nevyhovuje ani žákům, ani učitelům, opak je někdy pravdou. Distanční výuka má spoustu výhod. Nemusím stát na zastávce autobusu v té zimě, ale jsem ve škole během několika minut. Nemusím tak brzo vstávat, je mi jedno, co mám na sobě. Mohu si dopřát i během vyučování dobrou snídani i svačinu. Nevýhody ovšem převažují. Je opravdu těžké se během vyučování soustředit. Učivo se mi daleko hůře pamatuje. Úkolů dostáváme více než při prezenční výuce. Proto je o hodně těžší se připravovat na přijímací zkoušky, které mě letos čekají. Hodiny prosedíme u počítače, bez pohybu. Chvíli mi trvalo, než jsem si zvykla na tento typ výuky, protože je to zvláštní pocit. Učitelé a učitelky naší školy se opravdu snaží a velmi svědomitě se připravují na naše hodiny, které jsou navzdory všemu zábavné i poučné. Vím, že to naši učitelé nemají jednoduché, a oceňuji, co pro nás v těchto nelehkých časech dělají. Přesto se velmi těším na to, až usednu do lavice a uvidím všechny své kamarády a spolužáky naživo. A svět se vrátí do normálu.
Agáta Benešová
žákyně IX. C třídy
Autorem obrázku je Zuzana Neuvirtová, žákyně IX.C třídy.