Školní poradenské pracoviště
Na ZŠ a ZUŠ Petřvald Školní 246, příspěvkové organizaci je zřízeno školní poradenské pracoviště (dále ŠPP). Jeho hlavním účelem je kvalitní vzdělávání žáků a vytváření přátelské tvůrčí atmosféry. Členy ŠPP jsou výchovný poradce, školní metodik prevence, školní psycholog, školní speciální pedagog a vedení školy.
ŠPP poskytuje bezplatné poradenské služby žákům, zákonným zástupcům žáků, pedagogickým a ostatním pracovníkům školy. Obsah poradenských služeb, které ŠPP poskytuje, je v souladu s platnou legislativou (vyhláška č.197/2016 o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních
a její novely a další).
Za poskytování poradenských služeb ve škole odpovídá ředitelka školy, jí pověření pedagogičtí pracovníci.
|
Ing. Alena ZítkováVýchovný poradce Kontakt najdete zde - Stránka výchovného poradce. |
Mgr. Dagmar KramnáŠkolní speciální pedagog Kontakt najdete zde - Stránka speciálního pedagoga. |
|
|
Mgr. Jana GüntherováMetodik prevence Kontakt najdete zde - Stránka metodika prevence. |
Mgr. Lucie ChrudinováŠkolní psycholog Kontakt najdete zde - Stránka školního psychologa. |
|
Na koho se obrátit?
Výchovný poradce
Poskytuje poradenskou činnost pro rodiče, žáky při volbě povolání. Ve spolupráci s třídními učiteli sleduje žáky mimořádně nadané, talentované a žáky s poruchami učení a chování. Věnuje zvýšenou pozornost žákům s problémovým vývojem a rizikovým chováním. Pomáhá při řešení konfliktních situací ve škole.
Metodik prevence
Pracuje především v oblasti prevence sociálně nežádoucích jevů, šikany, drog a jiných návykových látek, vandalismu, rizikového sexuálního chování, úrazů či prevence v dopravě. Dále se věnuje metodické podpoře učitelů, zajišťuje krizovou intervenci a další služby dle kompetencí daných školským zákonem.
Školní speciální pedagog
Školní speciální pedagog pomáhá vytvářet a zlepšit podmínky pro úspěšnou integraci žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Součástí práce je spolupráce na tvorbě plánu pedagogické podpory nebo individuálního vzdělávacího plánu pro každého žáka s potřebou podpůrných opatření/se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále se věnuje metodické podpoře učitelů, zajišťuje krizovou intervenci.
Školní psycholog
Možnost konzultací výchovných a vzdělávacích problémů a hledání jejich řešení. Diagnostika školní zralosti nastupujících žáků prvních tříd, konzultace v oblasti odkladů školní docházky. Poradenství v oblasti volby povolání: diagnostika a vyhodnocení psychologických testů pro potřeby rozhodování o následném vzdělávání či volbě zaměstnání žáků, jejich podpora, práce s rodiči. Individuální konzultace a poradenství, popř. krizová intervence pro žáky, jejich zákonné zástupce a pedagogy ve školním prostředí. Práce s třídami, diagnostika sociálního klimatu třídy sociometrií, skupinová a komunitní práce při potřebě intervence ve třídě.